museum-digitalbremen
STRG + Y
de
Kunsthalle Bremen Alte Meister Gemälde und Skulpturen [837-1961/8]
Raub der Dina (Kunsthalle Bremen - Der Kunstverein in Bremen CC BY-NC-SA)
Herkunft/Rechte: Kunsthalle Bremen - Der Kunstverein in Bremen / Lars Lohrisch (CC BY-NC-SA)
1 / 1 Vorheriges<- Nächstes->

The Rape of Dinah

Kontakt Zitieren Datenblatt (PDF) Entfernung berechnen Archivversionen Zum Vergleich vormerken Graphenansicht

Beschreibung

Sebastiano Ricci, who is considered to have been the most significant Venetian Baroque painter of his day, depicted a scene from the story of Joseph and his brothers with stage-like compositions on each of these companion pieces. The first painting tells the story of Joseph’s sister Dinah, who was abducted from Canaan and raped by Shechem, son of wealthy Prince Hamor (Gen. 34). Out of love for her, Shechem bade his father to let him marry Dinah. Hamor, in turn, spoke with Dinah’s father, Jacob, who agreed to the marriage under the condition that all men of Shechem’s lineage be circumcised according to the Old Covenant. However, three days later, when all the Shechemites had been weakened by the rite, Dinah’s brothers Simeon and Levi took revenge for the outrage done to their sister by attacking the city, killing the male inhabitants, and returning with Dinah against her will. Ricci’s painting describes the dramatic event of the abduction in a pyramidal composition, in which the still weak Prince Shechem, shown with a cane, is included at the left. The companion piece portrays Joseph’s reconciliation with his brothers (Gen. 45). The 11 brothers had sold him off to Egypt, where Joseph came to great honors at the court of Pharaoh, and where they had encountered him once again, after a famine had caused them to travel to Egypt a second time. Although the brothers were not initially aware of Joseph’s identity, Joseph recognized them immediately. But he first left them in uncertainty, accusing them of spying. Only when their youngest brother appeared did Joseph reveal himself. Ricci shows how Joseph, surrounded by high dignitaries, forgives his brothers kneeling in submission and, moved, takes his youngest brother, Benjamin, in his arms.

Material/Technik

Oil on canvas with earthen red/brownish ground, lined

Maße

73.0 x 107.5 cm

Links/Dokumente

Kunsthalle Bremen

Objekt aus: Kunsthalle Bremen

Vor über 160 Jahren wurde die Kunsthalle Bremen unweit des Bremer Marktplatzes erbaut, als erstes eigenständiges Haus für eine bürgerliche Sammlung...

Das Museum kontaktieren

[Stand der Information: ]

Hinweise zur Nutzung und zum Zitieren

Die Text-Informationen dieser Seite sind für die nicht-kommerzielle Nutzung bei Angabe der Quelle frei verfügbar (Creative Commons Lizenz 3.0, by-nc-sa) Als Quellenangabe nennen Sie bitte neben der Internet-Adresse unbedingt auch den Namen des Museums und den Namen der Textautorin bzw. des Textautors, soweit diese ausdrücklich angegeben sind. Die Rechte für die Abbildungen des Objektes werden unterhalb der großen Ansichten (die über ein Anklicken der kleineren Ansichten erreichbar werden) angezeigt. Sofern dort nichts anderes angegeben ist, gilt für die Nutzung das gerade Gesagte. Auch bei der Verwendung der Bild-Informationen sind unbedingt der Name des Museums und der Name des Fotografen bzw. der Fotografin zu nennen.
Jede Form der kommerziellen Nutzung von Text- oder Bildinformationen bedarf der Rücksprache mit dem Museum.